Saturday, November 27

W E E H O O

Hello .

Nak tahu tak . Aku mmg suka hidup aku . Suka sangat sangat . Seriously best . Aku ada mama yg gilababi sporting . And ayah yang annoying . Aku ada dua abang yang gila and seorang kakak yang yang gila hyper . Hihi . Aku jugak ada kawan kawan yang menarik ! And paling penting , aku ada teman lelaki yang gegila caring .

Tapi kan , aku tak pernah bersyukur semua tu . Lagi lagi pasal teman lelaki . Baru td , aku pi Rawang . On the way nak ke sana , kereta sunyi je . Aku mula lah percakapan . Mula mula aku sebok cakap pasal kereta Starex . Pehtu , tetibe je aku kata

' ma , ija ada boyfriend baruu woahhh '

Betapa beraninya aku cakap mcm tu . Mula mula mama silent . Pehtu baru dia kata ,

' Ohh , yang ija suh guna kete starex mcm dia tu eh '

Okayy , mama ingat . Aku pun mula lah percakapan semua . Aku kata lah family dia ramai . Sebab tu lah dia guna kete besar . Then mama kata dia tak suka kete tuh sebab tak comfy mcm MPV . Aku pun ye ye kan aja lah kan . Pehtu mama tanya ,

' Eh , ni yang budak kelantan tu eh ija cite dulu ? '

Wahh ! Mama ingat jugak . Hebat betul mama harini . Dia ingat semuanya ! Hebat bukan ? Hihi . Pehtu , aku cakaplah .

' Ha'ahh . Dia lah boyfriend ija skang . Hihi '

Pehtu mama kata .

' HAH SUDAHHH . Kau pun Kelantan jugak ? Kakak dahh kelantan . Ni kau pulak . Habis lah mama mcm ni '

Nak tahu kenapa aku CAPSLOCK tulisan atas nih ? Sebab itu ayat yang dia selalu gunakan bila dengan aku . Hahaha . Mama mmg tak suka kelantan . Harap maklum . Mama kata , kakak tu under ayah . Aku still under dia . Ye laaaa mama . Banyak hal . And nak tahu tak , selama 14 tahun hidup aku , seriously aku kata . Tadi tu , pertama kali aku tahu aku ada DARAH KELANTAN ! Perghhhh . Sumpah terkejut wehh . HAHA . Kau nak tahu apa aku explain kat mama pasal kelantan nih ? Aku kata

' Maa , dia lain sangat . Nanty , ijaa ajak dia datang rumah bawak jumpa mama k . Then you'll know he's different from other Kelantanesee '

And you knw what ? She believed me . Dia terus tanya duduk mana , form berapa . Bila kenal . Perghhh , mcm nak isi borang aku cakap kauu . Dah tuu , aku happy sangat sangat tadi . Aku tak tahu kenapa . Time stop dekat station minyak tadi . Aku keluar ikut mama pi ambil duit . Mama ada cakap

' Ijaa , awak tu baru 14 . Tak payah nak ber-boyfriend-boyfriend lah . kawan kawan biasa cukup '

Then i realized something , i wont let him go . So , i told mama

' Maa , i think he's the one '

Mama senyum je . Seriously :) Oke lah , rasanya itu je aku nak cerita . Best kan kalau ada orang faham kita ?

Moral of this story : If you already got what you've always wanted . Remember , fight for it & never let it go . Trust me , you wont regret it . And by the way , if he/she broke your heart , just remember , stay strong because he's/she's one of a millionssss .

Tags : My one and only Mohd Amirul Abu Hassan Zahri :') I love you forever Boo . No matter what .

No comments:

Post a Comment